f |
ნარჩენების შეგროვების სიხშირე |
h |
კონტეინერის გადატვიღთვის ფარდობითი მაჩვენებელი |
q |
ნარჩენების შეგროვების ეფექტურობა |
0 |
არა |
0 |
არა |
0 |
არ არის კონტეინერი |
0.2 |
კვირაში ერთხელ |
0.2 |
ძალიან ცუდი |
1 |
მეტად გადატვირთულია |
0.4 |
კვირაში ორჯერ |
0.4 |
ცუდი |
2 |
გადატვირთული |
0.6 |
ყოველ მეორე დღეს |
0.6 |
დამაკმაყოფილებებლი |
4 |
გავსებული |
0.8 |
ყოველდღე |
0.8 |
კარგი |
6 |
არასრულად გავსებული |
1 |
დღეში ორჯერ |
1 |
ძალიან კარგი |
8-10 |
ნახევარზე ნაკლები/უმნიშვნელო |
საკვლევი რეგიონების შესახებ დამატებითი ინფორმაცია - საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის ონლაინ რესურსი http://geostat.ge და საკვლევი ტერიტორიის მუნიციპალური სამსახური (გამგეობა, მერია).
წამოდგენილია მარტივი მეთოდოლოგია Il.Lanfills-Model (MS Excel) რომლის გამოყენება შესაძლებელია სხვადასხვა ქვეყნის ნებისმიერი გეოგრაფიული და კლიმატური რეგიონისათვის.
მეთოდოლოგია
არალეგალური ნაგავსაყრელების წარმოქმნის ალბათობის დადგენის მეთოდოლოგია
D=((AC-(Ln(L)+Sn(S))f(q/h))/AC)100%
სადაც;
D-შესაძლო არალეგალური ნაგავსაყრელის წარმომქმნელი პროცენტული მაჩვენებელი;
A-ნარჩენების რაოდენობა ერთ სულ მოსახლეზე;
C-მოსახლეობის რაოდენობა;
L- დიდი კონტეინერის ტევადობა, კგ;
n(L)-დიდი კონტეინერის რაოდენობა, ცალი;
S-პატარა კონტეინერის ტევადობა, კგ;
n(S)-პატარა კონტეინერის რაოდენობა, ცალი;
f-შეგროვების სიხშირე (ნაგვის მანქანის მომსახურების სიხშირე კვირაში),
კოეფიციენტი 0-დან 1-მდე;
q-შეგროვების ეფექტურობა (თანაფარდობა მიღწეულ შედეგსა და გამოყენებულ რესურსებს შორის, რომელიც გულისხმობს ნარჩენების შეგროვების რეალურ მდგომარეობას), კოეფიციენტი 0-დან 1-მდე;
h - კონტეინერების გადატვირთვის ფარდობითი მაჩვენებელი, კოეფიციენტი 1-დან 10-მდე, რომელიც გვაჩვენებს რამდენადაა დატვირთული კონტეინერი მისი დაცლის მომენტში, და რომელიც დამოკიდებულია მოსახლეობისა და კონტეინერების რაოდენობაზე).
f, q და h პარამეტრების კლასიფიკაცია, წარმოდგენილია ცხრილში.
ცხრილი 3: ნარჩენების შეგროვების სიხშირის, ნარჩენების შეგროვების
ეფექტურობისა და კონტეინერის გადატვირთვის ფარდობითი მაჩვენებლის
დეფოულტ მნიშვნელობები