II
საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის
ჰიდრომეტეოროლოგიის ინსტიტუტი
ჰიდრომეტეოროლოგიის ინსტიტუტი ©2017. ყველა უფლება დაცულია
 
f ნარჩენების შეგროვების სიხშირე h კონტეინერის გადატვიღთვის ფარდობითი მაჩვენებელი q ნარჩენების  შეგროვების ეფექტურობა
0 არა 0 არა 0 არ არის კონტეინერი
0.2 კვირაში ერთხელ 0.2 ძალიან ცუდი 1 მეტად გადატვირთულია
0.4 კვირაში ორჯერ 0.4 ცუდი 2 გადატვირთული
0.6 ყოველ მეორე დღეს 0.6 დამაკმაყოფილებებლი 4 გავსებული
0.8 ყოველდღე 0.8 კარგი 6 არასრულად გავსებული
1 დღეში ორჯერ 1 ძალიან კარგი 8-10 ნახევარზე ნაკლები/უმნიშვნელო
საკვლევი რეგიონების შესახებ დამატებითი ინფორმაცია - საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახურის ონლაინ რესურსი http://geostat.ge და საკვლევი ტერიტორიის მუნიციპალური სამსახური (გამგეობა, მერია).
წამოდგენილია მარტივი მეთოდოლოგია
Il.Lanfills-Model (MS Excel) რომლის გამოყენება შესაძლებელია სხვადასხვა ქვეყნის ნებისმიერი გეოგრაფიული და კლიმატური რეგიონისათვის.
                                                      მეთოდოლოგია

არალეგალური ნაგავსაყრელების წარმოქმნის ალბათობის დადგენის მეთოდოლოგია

D=((AC-(Ln(L)+Sn(S))f(q/h))/AC)100%

სადაც;
D-შესაძლო არალეგალური ნაგავსაყრელის წარმომქმნელი პროცენტული მაჩვენებელი;
A-ნარჩენების რაოდენობა ერთ სულ მოსახლეზე;
C-მოსახლეობის რაოდენობა;
L- დიდი კონტეინერის ტევადობა, კგ;
n(L)-დიდი კონტეინერის რაოდენობა, ცალი;
S-პატარა კონტეინერის ტევადობა, კგ;
n(S)-პატარა კონტეინერის რაოდენობა, ცალი;
f-შეგროვების სიხშირე (ნაგვის მანქანის მომსახურების სიხშირე კვირაში),
კოეფიციენტი 0-დან 1-მდე;
q-შეგროვების ეფექტურობა (თანაფარდობა მიღწეულ შედეგსა და გამოყენებულ რესურსებს შორის, რომელიც გულისხმობს ნარჩენების შეგროვების რეალურ მდგომარეობას), კოეფიციენტი 0-დან 1-მდე;
h - კონტეინერების გადატვირთვის ფარდობითი მაჩვენებელი, კოეფიციენტი 1-დან 10-მდე, რომელიც გვაჩვენებს რამდენადაა დატვირთული კონტეინერი მისი დაცლის მომენტში, და რომელიც დამოკიდებულია მოსახლეობისა და კონტეინერების რაოდენობაზე).

f,  q და h პარამეტრების კლასიფიკაცია,  წარმოდგენილია  ცხრილში.

             ცხრილი 3:
ნარჩენების შეგროვების სიხშირის, ნარჩენების შეგროვების            
          ეფექტურობისა და კონტეინერის გადატვირთვის ფარდობითი მაჩვენებლის 
           დეფოულტ მნიშვნელობები