II
საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის
ჰიდრომეტეოროლოგიის ინსტიტუტი
ჰიდრომეტეოროლოგიის ინსტიტუტი ©2017. ყველა უფლება დაცულია
 
რეგიონული ტურიზმის განვითარების პერსპექტივები კლიმატის ცვლილების ფონზე
1 ქურდაშვილი ლ., 2ხუციშვილი ე.

1.შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტი
2.საქართველოს
ტექნიკური უნივერსიტეტის ჰიდრომეტეოროლოგიის ინსტიტუტი
თბილისი,საქართველო
Lashakurashvili@gmail.com <mailto:Lashakurashvili@gmail.com>. Phoenix579@yahoo.com <mailto:Phoenix579@yahoo.com>
უაკ 551
რეგიონული ტურიზმის განვითარების პერსპექტივები კლიმატის ცვლილების ფონზე
ქურდაშვილი ლ., ხუციშვილი ე./ სტუ-ის ჰმი-ის შრომათა კრებული-2023.-.133.-გვ.129-133.-ქართ., რეზ. ქართ., ინგლ.
საქართველოს ტურიზმის სექტორს უდიდესი პოტენციალი აქვს. ბოლო პერიოდში, განსაკუთრებით აქტუალური ხდება რეგიონული ტურიზმის ინდუსტრიის განვითარება. რეგიონული ტურიზმის განვითარებისათვის საჭიროა განისაზღვროს ქვეყნის მარკეტინგული სტრატეგია, რომლის მეშვეობითაც ვლინდება ამა თუ იმ სფეროს საბაზრო შესაძლებლობები. კლიმატის ცვლილება თვითოეულ ამ რეგიონში, უკანასკნელი პერიოდის კლიმატური მონაცემებისა და სამომავლო სცენარების გაანალიზების საფუძველზე, სხვადასხვაგვარ პერსპექტივას ქმნის ტურიზმის გრძელპერიოდიანი დაგეგმარებისათვის.
      დასკვნის სახით შეიძლება ითქვას, ტერიტორიის ტურისტულ-რეკრეაციულ პოტენციალზე კლიმატის ცვლილების ზემოქმედების შესაფასებლად აუცილებელია რიცხობრივად იქნას შეფასებული მომავალში კლიმატური პარამეტრების მოსალოდნელი ცვლილებები. ატმოსფეროში სათბურის გაზების კონცენტრაცია გამოიწვევს გლობალური ტემპერატურის გაზრდას, თუმცა ნაკლებად ცნობილია რა კონკრეტული გამოვლინებები მოჰყვება ამას რეგიონულ მასშტაბზე. ამ მიზნით, გამოყენებული იქნა გლობალური და რეგიონული კლიმატური მოდელები.
  
UDC 551
Prospects of regional tourism develofment against the backdrop of climate change./Kurdashvili L., Khutsishvili E./
Transactions IHM, GTU. -2023. -vol.133. -pp.129-133.- Georg., Summ. Georg., Eng.
      The tourism sector of Georgia has great potential. The development of the regional tourism industry has become especially relevant in the last period. For the development of regional tourism, it is necessary to define the marketing strategy of the country, through which the market opportunities of this or that field are revealed. Climate change in each of these regions, based on the analysis of recent climate data and future scenarios, creates different perspectives for long-term tourism planning.
      In conclusion, it can be said, that in order to assess the impact of climate change on the tourist-recreational potential of the area, it is necessary to quantitatively evaluate the expected changes in climatic parameters in the future. The concentration of greenhouse gases in the atmosphere will increase global temperatures, However, it is less known what specific manifestations this will lead to on a regional scale. For this purpose, global and regional climate models were used.